GARANTIE & KLACHTEN
🛡️ Garantie & klachten bij Deense Kroon
Bij Deense Kroon doen we ons uiterste best om onze producten in topconditie aan te leveren. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat, bijvoorbeeld tijdens transport of door een fabricagefout. Hieronder leggen we uit wat je rechten zijn en hoe je een klacht of garantieclaim kunt indienen.
🔹 Wettelijke garantie
-
Volgens Europees en Nederlands recht heb je recht op een product dat voldoet aan de redelijke verwachtingen.
-
Voor kleding betekent dit dat het product goed moet functioneren: naden, stoffen, ritsen en andere onderdelen moeten van normale kwaliteit zijn.
-
De wettelijke termijn is 2 jaar vanaf de datum van aankoop. Dit geldt voor fabricage- en materiaalfouten, niet voor normale slijtage door gebruik.
-
Belangrijk: ontdek je een gebrek? Neem binnen een redelijke termijn contact met ons op, bij voorkeur binnen 2 maanden na ontdekking.
🔹 Klachten
-
Komen er problemen voor die niet direct onder garantie vallen, of heb je een klacht over je bestelling? Meld deze dan eerst bij ons via:
info@deensekroon.nl -
Vermeld je naam, bestelnummer en beschrijf het probleem zo duidelijk mogelijk. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
-
Voor consumenten in de EU is het ook mogelijk klachten in te dienen via het ODR-platform van de Europese Commissie: http://ec.europa.eu/odr
(Dit kan alleen als de klacht nog niet elders in behandeling is.)
🔹 Wat wij doen bij een gegronde klacht
-
We beoordelen of het product defect is door een fabricage- of materiaalfout.
-
Is dit het geval, dan krijg je een vervangend product, reparatie of terugbetaling van het aankoopbedrag.
-
Eventuele verzendkosten voor retouren zijn voor eigen rekening, tenzij anders overeengekomen of bij een fout van onze kant.